About Me

My photo
Keningau, SABAH, Malaysia
Pelaksana dan pembimbing kursus Bahasa Melayu PISMP.

Saturday, March 28, 2009

AUDIT IP RAJANG DAN PELAJARKU

Bergambar di salah satu sudut menarik di kampus IPG Rajang. Laluan berbumbung itu menghubungkan bangunan pentadbiran dengan kafetaria. Jambatan ini juga melalui tasik buatan yang menjadi salah satu daya tarikan di sini. IPG ini pernah memenangi pertandingan landskap tercantik peringkat negeri Sarawak. Memang patutpun
Sangat kagum dengan kemudahan tempat jamuan yang disediakan di kafetaria kampus ini. Tempat ini dibina khas untuk kemudahan pelajar dan pensyarah mengadakan jamuan atau majlis di kampus. Memang setaraf dengan hotel.


Laluan di hadapan pejabat pentadbiran. Bersih, ceria, cantik dan sarat dengan maklumat.

Hampir semua tandas yang saya masuk di kampus ni sangat bersih dan ceria. Tiada pun peralatan seperti pam atau paip yang rosak. Bila agaknya kampus Keningau mampu mewujudkan tandas yang seumpama ini.

Wong, Basri dan Hairun. Ketiga-tiganya mantan pelajar KPLI (Pemulihan Khas), sempat juga singgah di JPM sebaik-baik sahaja selesai mengambil Dip. Pendidikan dari Unit Peperiksaan. Entah bila pula dapat jumpa korang ni. Apa-apa pun selamat berjaya dan meneruskan kecemerlangan.

Hairun mantan pelajar KPLI (Pemulihan Khas). Singgah di JPM berjumpa KJ JPM. Ingat juga korang kepada tok guru ni ya.
Meris pelajar PISMP (BM) semester 1 dari Betong Sarawak.

10 comments:

  1. Assalamualaikum Encik Fridaus.
    Apa khabar? Masih ingat dengan saya? Saya mengikuti perkembangan blog encik kerana encik merupakan bekas pensyarah Pengajian Melayu saya di IPGM Keningau pada tahun 1996-1999 dahulu. Encik dijemput untuk melayari Laman Web Komuniti Membakut:

    http://www.membakut.info

    Penyertaan Encik Firdaus amat dialu-alukan.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  2. Encik Firdaus.
    Terima kasih kerana mengunjungi laman web saya. Laman Web Komuniti Membakut merupakan sumbangan saya kepada masyarakat di Daerah Membakut. Encik dijemput dari semasa ke semasa untuk melayari laman web tersebut.
    Pada masa ini di samping kesibukan bertugas sebagai seorang guru,saya juga sedang berusaha menghasilkan buku tentang pendidikan (tumpuan pedagogi Bahasa Melayu)dan laman web atau portal sekolah saya yang dijangka siap sebelum bukan Jun tahun ini. Saya akan maklumkan kemudian.
    Terima kasih banyak kerana masih mengingati saya sebagai bekas pelajar encik.

    Salam mesra dan selamat maju jaya.

    ReplyDelete
  3. Salam sir. Menarik juga gambar2 di sana. Nanti boleh la sir design JPM macam tu. Sure gempak punya sir heeee

    ReplyDelete
  4. bagus lah tu sir..makin sexy lh sir nie banding saya..x buli jadi nie..sa pn mau mgurangkn lemak..haha

    ReplyDelete
  5. Bkan apa sir, selalu dh interaksi bersemuka, kita guna plak di alam maya hu3. Mana ada girlfriend la sir. Available lg ba ni heeee

    ReplyDelete
  6. amboi.. sampai dalam blog pun bergosip ke....
    macam mana audit sir.. ok ...
    ni dah lama tak nampak kat IP ni...sibuk semacam je...
    bile nak buat majlis kat rumah...ahahahhahaha

    ReplyDelete
  7. salam sir...saya tengok semua foto sir menarik dan saya rasa sir ni jenis yang suka melancong atau berjalan makan angin kalau ada masa.. saya nak introduce dengan sir satu lama web yang bagus untuk mereka yang suka travel tanpa perlu guna kos yang banyak.. www.couchsurfing.com. cuba lah tengok kat laman web tu. mana tau sir berminat.. free dan tak yah bayar pun..

    ReplyDelete
  8. wah abg hairun pun ada..kim slaam ah..
    opss kenapa ada ratu tertinggal tu??

    ReplyDelete
  9. assaLamuaLaikum w.t.h Encik firdaus...
    Sy sebenarnya bakal pelajar ip rajang dlm kos pemulihan... Sy berasal dari kelantan.. Tapi saya tidak begitu arif tentang tempat yg akan yg sambung pengajian sy...kalau encik tidqak keberatan,bolehkah encik firdaus memberi sedikit informasi berhubung dengan pengangkutan dan jalan2 di kawasan bintangor...sy amat mengharapkan pertolongan encik firdaus..terima kasih..

    ReplyDelete