About Me

My photo
Keningau, SABAH, Malaysia
Pelaksana dan pembimbing kursus Bahasa Melayu PISMP.

Saturday, February 7, 2009

MINGGU YANG MEMENATKAN TAPI PUAS

Sempatlah beraksi sebelum majlis bermula.

Minggu ini memang sibuk sangat. Selain kuliah dan mesyuarat biasa, IPGM akan menganjurkan acara penting... Majlis Wahana Ilmu bersama Dato' KPPM. Mesyuarat diadakan 4 kali, pagi, tengah hari, petang tiba-tiba sahaja dikehendaki hadir mesyuarat untuk menyelaras majlis tersebut nanti. Perubahan demi perubahan membuatkan kami sentiasa dalam kelam kabut dan perlu bertindak segera. Pada awalnya dua majlis akan dianjurkan yang akan dihadiri oleh dua pengarah yang berbeza pada dua malam berturut-turut, akhirnya berubah kepada satu majlis sahaja. Saya bertanggungjawab memastikan tugas pengacaraan majlis dilakukan dengan baik, dan menyediakan tiga teks ucapan. Perubahan acara juga bermakna perubahan teks pengacaraan dan teks ucapan tetamu. Apa-apapun semuanya dapat diatasi dengan sebaik yang mungkin. Banyak yang saya belajar melalui pengalaman ini.
Rakan-rakan yang menghadiri Majlis Wahana Ilmu bersama KPPM... Dato Haji Alimuddin b Mohd Dom di Dewan IPGM Kampus Keningau

Cuba teka siapa ini?... Namanya Hafiz. Yang menariknya pengalaman budak ini ialah.... sudah biasa membantu ayahnya mengkhatankan budak-budak. Siap boleh cerita dengan terperinci lagi.

Yang ini...pantang diberi peluang bergambar. Tapi memang patut pun, pakaian Melayu yang lengkap dan menjadi contoh yang lain.

Yang ini model berbaju Melayu hampir sempurna. Tapi bukankah lebih baik dilengkapi dengan songkok. Senyuman tu ok sangat-sangat. Gambar ini jadi pilihan sebab yang lain kabur... jurukamera sabotaj agaknya.

Jumaat yang membawa berkat. Saya galakkan pelatih lelaki memakai pakaian Melayu lengkap sebagai identiti opsyen mereka iaitu Bahasa Melayu. Satu permulaan yang baik dan patut diteruskan. Memberi teladan yang baik, saya terlebih dahulu memakai pakaian yang lengkap dan wajar menjadi contoh. Mudah-mudahan usaha saya mendapat sambutan yang baik.

Sebahagian pelatih PISMP Pemulihan sedang menyiapkan tugasan ISL. Tugasan ISL yang saya berikan tak pula disiapkan.

Akhir sekali saya hadiah keindahan flora ini untuk dinikmati bersama. Tumbuh meliar di laman rumah, menghiasi rimbunan hijau yang menenangkan jiwa.

4 comments:

  1. wah encik.
    boleh tahan blog kali nie.
    tapi yang paling menariuk ada muka artis-artis popular juga lah.
    susah jugalah mau kalahkan artis berbaju melayu ungu itu.
    si hafiz itu macam anak encik lah.
    ada kaitan ke?

    ReplyDelete
  2. sir...happy burfday yg ke-?
    brapa ah...rahsia kerajaan..hehe...c boy hensem dgn bju purple nya...kim slm.hehe

    ReplyDelete
  3. wah terima kasih atas pujian itu.
    memang kacak sangat c boi tu
    eheheheheh

    ReplyDelete
  4. knp muka sir tu muram ja tu.
    senyum la sket.

    ReplyDelete