About Me

My photo
Keningau, SABAH, Malaysia
Pelaksana dan pembimbing kursus Bahasa Melayu PISMP.

Friday, January 2, 2009

2 HARI SEBELUM BERTUGAS

Semangat baru untuk kembali bertugas


Pagi ini sempat berbasikal dan jogging di sekitar masjid. Suasana pagi yang dingin dan agak sunyi daripada deruan kenderaan memang memudahkan aktiviti saya. Semalam jarum timbangan menunjukkan berat saya 62 kg, berat ideal la tu. Tapi kalau boleh nak kurangkan menjadi 60 kg, biar lebih slim dan sihat.


Lusa akan bermula secara rasmi tugas-tugas di pejabat, walau bagaimanapun pagi ni memang dah merancang menjenguk pejabat untuk membuat persiapan yang patut. Pasti banyak yang boleh saya lakukan agar tiada tunggakan kerja pada hari Isnin nanti.


Cuti panjang membuatkan saya semakin lalai dan masih terbuai dengan sikap malas. Selalunya macam itulah, ada kerja-kerja pejabat yang saya longgokkan di rumah semasa cuti belum disentuh lagi... aduhhhh!. Harap-harap di pejabat kejap lagi dapat mood untuk bekerja nanti.





No comments:

Post a Comment